måndag 18 januari 2010

Almanacka till farfar

Oj vad tiden går...jag vet att jag ofta säger det, men förra veckan, och för att inte tala om helgen, bara rusade förbi. Hoppas att den var bra för dig i alla fall. Min var jättebra...hade lite kalas i både lördags och i går (jag fyllde år förra veckan)...jättetrevligt och fina paket fick jag också, så det var härligt.

Idag tänkte jag visa en almanacka jag gjorde till farfar när han fyllde år i början av januari. Såhär blev resultatet:

Jag har klätt in två bitar chipboard och bundit ihop dem med min BIA. Inuti satte jag fast en vanlig almanacka som man lätt kan byta till nästa år. Den är fastsatt med gummiband, som jag har dragit igenom två hål, och täckt över med brads formade som små skruvar.

Jag döpte den till "farfars komihåg" eftersom jag vill att han ska kunna använda den även nästa år. Texten är bokstavsstickers som fått ett lager 3D-lack över sig. En röd knapp fick också vara med som dekoration.

Edvin kommer från Magnolia och är färglagd med promarkers. Klockan han har bakom sig hittade jag i mina gömmor och tyckte att den passade utmärkt på en almanacka :).

Nu är det sängdags för mig...har blivit många sena kvällar den senaste tiden, men det får bli ändring på det nu! Ha en fortsatt skön vecka och ta väl hand om dig!

***Kram EmmJa***

PS. Lämna gärna ett avtryck innan du vandrar vidare, det är alltid lika uppskattat! :)

3 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

Jättefin almanacka du gjort till farfar!!! =)

Kramar Petra

Penni sa...

Åh så söt!

Jenny sa...

Vilken fin almenacka du knåpat ihop! Bra idé till far- och morföräldrar som man inte vet vad man ska köpa till!

Hoppas att allt är bra med dig! Ha en fortsatt underbar vecka! Kram