lördag 26 februari 2011

Tiden går....

Hallå där! Här har det varit väldigt tyst den senaste tiden, vet inte riktigt vart tiden har tagit vägen. Har inte fått någonting gjort i pysselväg på senaste tiden, mer än några beställningskort. Har ingen riktig lust eller inspiration till att pyssla just nu, men jag hoppas den är tillbaka snart!

Idag tänkte jag visa en klocka jag altrade till min kreativa hörna under min julledighet. Den får symbolisera tidens rasande fart framåt.

Den är gjord av en djupare RIBBA- ram från IKEA. Pappret kommer från Inkido och jag gillar det skapt! Urverket har jag köpt för många år sedan i hos en urmakare, och det har fram till nu suttit i en tidigare hemmagjord klocka jag gjort i skolan för länge sedan.

Blommor och swirls från mina gömmor. I mitten av urverket har jag satt en halvpärla.

Texten "Crea Diem" betyder "Skapa dagen", och jag tyckte det passade väldigt bra i en hörna där skapandet och kreativiteten ska flöda. Jag har använt små bokstavsstickers och lagt ett lager 3D-lack över. Siffrorna kommer från ark med foam-bokstäver som jag har köpt på Panduro.

Hoppas ni inte övergett mig trots att det varit så tyst här, jag ska verkligen ta mig i kragen och bättra mig! Önskar er en fortsatt skön lördag och en underbar helg!

***Kram EmmJa***

1 kommentar:

Pearlgirl sa...

Vilken kul idé att altra en klocka! Den blev jättefin!