måndag 4 maj 2009

Kort till en kär vän

God kväll! Då var det måndag kväll igen och vi är redan inne i maj...helt otroligt! Hoppas att valborgshelgen har varit lika skön för dig som den har för mig. Jag tog ju ledigt från jobbet i torsdags, så jag har haft en extra lång helg...underbart! Och vilket väder det har varit och fortfarande är, även om det kom en skvätt regn här i Växjö nu i eftermiddag.

För övrigt har jag varit ganska dålig på att uppdatera här på senaste tiden, och jag har väl egentligen ingenting att skylla på...har varken haft tid eller ork till det, men jag ska göra mitt bästa på att bli bättre :).

I dag tänkte jag lägga upp några bilder på ett födelsedagskort jag gjorde till en kär vän som fyllde 50 år för ett tag sedan. Såhär blev det:


Som bas har jag använt ett gult blingpapper som jag har chalkat kanterna på. De övriga papperna kommer från Maja Design...visst är de helt underbara?!

Texten har jag stansat ut i min CB med alfabetet som följde med Quickutz förra julpaket "Jolly" och satt ihop väldigt tätt för att få en skrivstilkänsla på det. Stämpeln kommer från hÄnglar och är färglagd med promarkers och fastsatt på 3D-kuddar.

De underbart söta små rosorna har jag köpt på Landstoken och för lite extra effekt fick de så klart ett lager stickles på sig :)

Ha en fortsatt skön måndagskväll! Nu är det mys i soffan framför tv:n en stund innan det är läggdags.

Sköt om dig!

***Kram EmmJa***

Inga kommentarer: