tisdag 13 april 2010

Beställningskort

Vår...äntligen är den här!!! Här i Växjö är solen på väg ner just nu och den färgar himlen i en underbar färg! Såå härligt!

Hoppas att påskhelgen var bra och att du fick vila upp dig lite extra. Helgen som var ägnade jag åt att göra vårfint hemma. Jag sydde en ny gardin till köket. En kappa blev det i ett underbart Marimekko-tyg och jag är supernöjd :).

Idag tänkte jag visa ett beställningskort jag gjorde för ett tag sedan. Det är ett "Välkommen till världen"-kort till en liten tjej. Det var allt en liten utmaning att få till eftersom det inte skulle vara rosa, men det gick och jag blev väldigt nöjd med resultatet. Såhär blev det:

Papper från Inkido och Panduro. Efter en stunds funderande över vad jag skulle använda för stämpel, kom jag på att jag har ju min söta lilla nalle-die från Go Create, så den fick det naturligt vis bli :). För att få lite extra på nallen gav jag den ögon av svart pearlmaker, ett litet brad-hjärta och jag satte fötterna på 3D-kuddar.

Texten "Välkommen till världen" är två olika typsnitt (som ni ser). "Välkommen" är utstansat med min Cuttlebug och QK-alfabetet "Moonlight" och "till världen" är små bokstavstickers. Över alla bokstäver har jag lagt ett lager 3D-lack.


Nu blir det lite mys i soffan framför TV:n. Kanske även lite färgläggning av stämplar, vem vet? Ha det bra och ta väl hand om dig! Som vanligt blir jag alltid glad om du talar om att just du tassar runt här hos mig!

***Kram EmmJa***

Inga kommentarer: