torsdag 1 april 2010

Påskägg

Ja, då var det en hel härlig påskhelg framför oss! Såå skönt att vara lite ledig. Slutade vid lunch i dag och ska ägna eftermiddagen åt att bara njuta av min ledighet!

Idag tänkte jag bjuda på lite påskinspiration i form av altrade påskägg. Jag gjorde var sitt ägg till våra goda vänner och fyllde med godsaker (både ätbara och icke ätbara). Såhär blev äggen i alla fall:

Helt vanliga påskägg som jag målat med gul hobbyfärg. Stämpeln kommer från Magnolias påskkollektion 2010 och är underbart söt. Ägget är fyllt med scraptillbehör (min underbara vän är också pysselgalen) och jämte fick det bli paket också eftersom presenten inte fick plats i ägget :( Så går det när man inte alltid tänker rätt ;).

Hon är färglagd med distresser och har fått glitter på sin rosett. Blommor från Prima.

Nästa ägg är fyllt med cholkad...gott :)

Stämpeln med de söta små kaninerna kommer från Motivet och även de är färglagda med distresser. Det var allt lite svårt att få till ett "killigt" påskägg, så jag sparade in lite på blommorna där för att inte det skulle bli för gulligt.

Nu ska jag påskdona lite och se om det dyker upp några små påskkärringar under eftermiddagen. Ha en fortsatt skön Skärtorsdag och ta hand om dig!

***Kram EmmJa***

1 kommentar:

Mahlin78 sa...

Underbart söta påskägg! :-)

Ja, har verkligen haft turen att ha mkt ork i vår till att pyssla :-)

Hoppas du får en bra påsk! Kram!