måndag 11 maj 2009

Födelsedagskort

Hej på er! Hoppas att helgen har varit bra! Min har varit kanon. I lördags var jag med mamma och lillasyster och kollade balklänning (lillasyster tar studenten om en månad, så det börjar närma sig med balen). Hon blev jättefin i sin härliga röda klänning :).

Det har även blivit en hel del pyssel i helgen...härligt! Har gjort lite av varje och jag blev väldigt nöjd med alla resultat, bilder kommer så småningom, men så länge får ni hålla till godo med ett kort jag för pappas räkning för ungefär en månad sedan.

Som bas har jag använt ett rosa blingpapper, och de övriga underbara papperna kommer från Maja Design.
Stämpeln Tilda kommer från Magnolia och är färglagd med akvareller. På vingarna har hon fått lite sticklers för en mer "änglalik" känsla och kanterna har jag rundat och chalkat. Hon är fastsatt på 3D-kuddar. Bandet har jag hittat i mina gömmor.

Tagsen har jag stansat ut i min CB med ett av de tillbehör som följde med i quickutz "Jolly"paket. Kanterna har jag chalkat och sedan satt fast tagsen med 3D-kuddar. Den söta rosen har jag köpt hos Landstoken och lövet bakom är även det utstansat i min CB.


Nu är det dags att lägga sig i soffan en stund. Idag har jag verkligen gjort mig förtjänt av det...har nämligen gått/joggat vårruset nu i kväll. Jättehärligt, massor med folk, och en tid som jag faktiskt blev nöjd med :)

Ha nu en fortsatt härlig kväll så hörs vi! Ta hand om dig!

***Kram EmmJa***

Inga kommentarer: