måndag 25 maj 2009

Paket/blomkort

Oj, vilken härlig helg vi har haft. Det började med slappdag i torsdags, för att sedan fortsätta med en helg i Köpenhamn. Vi körde ner i fredags, och stannade till i Malmö på vägen för en lunch och lite springande i affärer. Vi avslutade dagen med ett besök på Tivoli och Hard Rock Café...jättetrevligt.

I lördags blev det promenad för hela slanten och ett besök på Köpenhamns Zoo. Vi valde precis rätt tid att besöka zoo eftersom alla djur hade fått ungar, och oj vad söta de var :). Vi avslutade kvällen med en god middag på en av de många restaurangerna i Nyhavn...härligt.

I går blev det ganska tidig hemfärd eftersom det var maratonlopp i hela stan (det tog en sund att hitta en bra väg ut), men det var skönt att komma hem i tid. Så för att sammanfatta det hela så har vår helg varit underbar. Hoppas att du också har haft en skön helg!

Idag tänkte jag visa några paket/blomsterkort jag gjorde på beställning för ett ganska så bra tag sedan nu. Jag gjorde fem olika och såhär blev de:


Det första jag gjorde blev grönt med en liten and på. Anden är färglagd med promarkers och gratitstexten har jag skrivit ut från datorn och fäst med 3D-kuddar.

Det lila kortet har en bas av blingpapper. Blomman är embossad och även den är fastsatt med 3D-kuddar.

På det gula kortet har jag färglagt en blomkruka med promarkers och lagt ett laget 3D-lack över. Både blomkrukan och grattistexten är fästa med 3D-kuddar. Jag har även duttat lite pearlmaker på.

Även det rosa kortet har en bas av blingpappet och har fått några duttar med pearlmaker.


Det sista kortet jag gjorde fick bli blått. Stämpeln har jag färglagt med akvarellfärger och blåbären har fått ett lager med glittersticklers.

Ha nu en fortsatt skön måndagskväll, och lämna gärna ett avtryck innan du rusar vidare :)

***Kram EmmJa***

PS. Nu ska uppdateringarna bli lite bättre här, jag lovar :)

Inga kommentarer: