söndag 20 september 2009

Behövlig uppdatering!

God kväll alla underbara bloggläsare! Här var det ett tag sedan det hände något! Anledningen är att jag har legat nerbäddad med en dunderförkylning jag fick ärva från Robban...underbart! Med nu är jag betydligt bättre och redo att möta världen igen :). Hoppas att din helg har varit bra och att du har sluppit halsont och nästäppa!

I dag tänkte jag visa ett anteckningsblock jag altrade till Robban för ett tag sedan. Han har det liggande bredvid sängen eftersom han ofta kommer på bra tankar och idéer när han inte kan sova, så jag gjorde ett för att han ska komma ihåg dem när han vaknar nästa morgon :) Såhär blev det:

Beskrivning hittade jag på en blogg, men jag kommer tyvärr inte håg vilken :(. Basen har jag gjort av vit cardstock, sedan har jag dekorerat med ett lite "killigare" papper och det fick absolut inte vara rosa! Det finns även plats att sätta dit en penna tillsammans med blocket...jättesmart att den alltid finns till hands när man behöver den!

Texten är stansad med "Moonlight"- alfabetet. Alla kanter är chalkade och etiketten är fastsatt på 3D-kuddar.

Eftersom det inte heller fick vara några blommor på blocket satte jag dit en knapp i stället.

Inuti satte jag fast ett helt vanligt anteckningsblock genom en skåra på baksidan.

Det blev ett ganska kort inlägg i dag. Tänkte ta en bloggrunda nu, sedan är det dags för mys i soffan framför "Kommissarien och havet- I denna stilla natt". Det är en svensk-tyskt serie som bygger på Mari Jungstedts deckare...jättebra böcker! Har du inte läst dem så gör det!

Ta väl hand om dig och ha en fortsatt skön söndagskväll och en härlig start på den nya veckan!

***Kram EmmJa***

2 kommentarer:

Mahlin78 sa...

Snyggt omslag till blocket! Men visst är dom konstiga som inte vill ha rosa papper ;-)

Hoppas du mår bättre nu och har haft ditt för den här gången! Kram!

Pysselmakaren sa...

Fin fint Emma. Ja,alla bra ideér får man på natten nrä man inte kan sova.
//helena