torsdag 15 januari 2009

LO- Fårö & Lummelunda

Ja, då var det fredag igen...härligt!!! Veckorna går ju så fort så man knappt hinner med. Denna helgen kommer att bli helt och hållet ägnad åt pyssel. Jag har inte hunnit så mycket i veckan, kanske inte så konstigt eftersom jag har varit hos Helena på Landstoken tre dagar i rad (nej, jag skojar inte och jag är inte galen :)) och det blir ju inga snabba besök där, finns ju hur mycket som helst att titta på och prata om. Jag har ju inte ens testa min nya rosa fina "Bind it all", så det kommer att bli ett av helgens stora projekt (kan knappt hålla mig tills i kväll).

Tänkte lägga ut ännu en lo från när vi var på Gotland midsommarhelegn 2007. På midsommardagen hyrde vi en bil för att utforska ön lite bättre. Vi åkte till Lummelundagrottan och gick en guidad tur och sedan vidare över till Fårö.

Jag valde att använda lite dovare färger i denna lo:n. Jag tyckte att det passade bra eftersom det är så stenigt och grått i färgerna.


Det stora fotot har jag satt fast men fotohörn och pappret med journalig har jag fäst med dubbelhäftande tejp. Texterna på minialbumen har jag stansat ut med min Cuttlebug. Lummelunda är skrivet med alfabetet "Hippie Chick" och Fårö med "Curls and Swirls".

För att få plats med fler foton på min lo, gjode jag två minialbum, ett för Lummelundagrottan och ett för Fårö. I det med Lummelunda har jag skrivit ner lite info och fakta om grottan och hur den hittades.

Albumen har jag satt fast med dubelhäftande tejp och de är i hop satta med vanliga häftklammrar som jag döljt med grön cardstock.

För att kunna stänga albumen har jag använt gem med en blomma på. Ett sådant använde jag även på pappret med journaling för att få en helhel på det.


Fåren kommer från Panduro och är fästa på 3D-kuddar.

Ha en härlig fredag och ta hand om dig!

***Kram EmmJa***

Inga kommentarer: