söndag 9 augusti 2009

Sista dagen på semestern och en lo...

Ja, då var det söndag kväll och semestern är slut för denna gången. Känns väl sådär att gå tillbaka till jobbet ska jag ärligt säga, men jag tror att man kommer in i det ganska så fort. Känns ändå som vi har varit lediga längre än tre veckor, så det är ju skönt.

Idag har jag varit ute i skogen med mamma och plockat lite blåbär. Vi fick ihop ungefär 3 liter var, så det var bra. Det är så härligt att vara i skogen, bara synd att man får sällskap av myggen, men det får man ta :).

I dag tänkte jag visa en dubbel-lo jag gjorde i våras, men som bara har legat väntat på att bli fotad. Bilderna är från februari förra året, då vi tog en helg i Lübeck. Såhär blev den:

Texten som står på Holstentor översatte jag till svenska och skrev i guld. Den är utstansad i min Cuttlebug med "Moonlight"- alfabetet från Quickutz.


På andra sidan av lo:n använde jag mig av vattenfallsteknik, där jag skrev lite journaling. När man drar i den lilla tyllbiten vecklar "vattenfallet" ut sig och man kan läsa vad som står.


Det var allt för i dag. Nu är det snart sängdags för mig, men först lite mys i soffan!
Ha en fortsatt skön kväll och ta hand om dig!

***Kram EmmJa***

PS. Det är alltid lika roligt att läsa kommentarer, så lägg gärna en innan du springer vidare :).

1 kommentar:

Mahlin78 sa...

Vilken härlig lo! Du får gärna lära mig vattenfallstekniken nästa gång vi ses!

Tack för titten hos mig!

Kram, Malin.