lördag 26 september 2009

Krya på dig-kit

Hallå där! Hoppas att din helg har varit bra hittills! Min har varit kanon, började med att vara ledig i går och tog då en tur till Landstoken. Har inte varit där på evigheter, så självklart blev det lite shoppat. I dag har vi varit i Partille på mässa och det blev en hel del stämplar shoppat där...hÄnglar fanns på plats så jag passade på att lagra upp...tycker de är underbara, så jag kunde bara inte låta bli :).

Idag tänkte jag visa ett litet "Krya på dig-kit" jag gjorde till min kära jobbarkompis som har legat hemma i feber hela vecka. Hon skulle ha följt med mig till mässan i dag, men var fortfarande inte riktigt frisk så det blev tyvärr inte så :(...vi får ta det en annan gång vännen!

Idén kommer från DT-Tussan på hÄnglar bloggen...tyckte att det var en väldigt gullig grej att göra till någon som ligger hemma och är sjuk! Som bas har jag använt ett grönt cardstock och sedan dekorerat med Maja Design-papper. Alla kanter har jag chalkat.

Tilda kommer från Magnolia och är färglagd med Promarkers och är fastsatt med 3D-kuddar.

På blomman och ögonen fick Tilda lite 3D-lack för mer effekt. Blommorna har jag stansat ut med min nya punch och i mitten duttade jag lite pearlmaker.

Närbild på blomman och charmsen jag satte på sidan.

Inuti la jag ett paket pappersnäsdukar och en ask halstabletter och skrev en liten krya på dig hälsning till sjuklingen. Klantig och stressad som jag var när jag fotade missade jag att fota asken i hopsatt, så ni får hålla till godo med detta ;)

Ha en fortsatt härlig helg och ta väl hand om dig! Ni förstår ju vad jag kommer att göra resten av helgen, med tanke på mina inköp ;)

Som vanligt är det alltid trevligt om du lämnar ett avtryck efter dig innan du rusar vidare!

***Kram EmmJa***

4 kommentarer:

Kamilla sa...

ÅÅÅh så fin :)
Jag gillar verkligen färgerna och stämpeln är sååå söt!!
Vad snäll du är som skickar ett krya-på-dig kit :)
Kram kram

Mahlin78 sa...

Vilket läckert kort! Och bra innehåll :-) Kram

Jenny sa...

Vilken underbar idé!!! Tänk att få ett sånt när man är sjuk! Verkligen jättefint!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram

Anna sa...

Helt underbart att få den när man låg hemma och var sjuk! Du är en underbar vän gumman!