söndag 30 maj 2010

Fira mamma...

Då var det dags för mitt sista bidrag till bloggpartyt. Det har varit många härliga utmaningar att välja mellan och jag är väldigt nöjd med alla mina bidrag :). Den sista utmaningen hittade jag hos Cath's pysselhörna. Den går ut på att göra ett stafflikort med temat kärlek, där tolkningen var ganska fri. Mitt bidrag fick bli ett morsdagskort till lilla mamma, som för mig är en självklar kärlek. Såhär blev det:

Det är första gången jag gör ett stafflikort. Jag gillar vikningen väldigt mycket och kommer helt klart även använda mig av den igen. Korten ser ganska avancerade ut att göra,men är egentligen enkla att göra :)

En textstämpel från Penny Black och jag tycker att mamma verkligen är värd en underbar dag!

Tilda-stämpeln kommer från Magnolias nya kollektion "Fairytale" och är färglagd med distresser. På sin trumpet har hon fått guldfärgad pearlmaker och på bubblorna är det ett lager 3D-lack. Blomman i håret hade jag i mina gömmor.

Även på detta kortet satte jag texten "Om jag fick välja mamma skulle jag välja dig!". Tycker den är jättefin på ett morsdagskort.

Kortet framifrån. Papper kommer från Maja Design och Panduro. Spetsen är en Martha Stewart-punch och är en av mammas favoriter, så självklart fick den vara med på kortet :).

Det var allt för mig för i dag. Hoppas att din helg har varit lika bra som min och att du gett mamma en extra tanke i dag...

Ha en fortsatt skön kväll och en härlig vecka!

***Kram EmmJa***

2 kommentarer:

Cath. sa...

Å vad fint! Vad roligt att du ville vara med i min utmaning! Och visst är det kul med stafflikort!
Kramar!

Pernilla ~Pillan~ sa...

Jättefint kort! skall försöka mig på stafflikort. Använde också den söta stämpeln på mitt Mors dag kort.