lördag 29 maj 2010

Morsdagskort till svärmor

Igår hann jag med ytterligare en av utmaningarna på bloggpartyt, nämligen den som finns hos Emelie. Den går ut på att man ska inspireras av någon/några av dessa tre bilder hon har upplagda i sin blogg.


Till denna utmaningen valde jag att göra ett morsdagskort till svärmor och såhär blev resultatet:

Stämpeln kommer från Magnolia och är färglagd med distresser. Jag har bland annat inspirerats av den översta bilden och gjort hennes klänning vitprickig, men även av den blommiga tygbiten i hörnet på den nedersta bilden.

Text som jag skrivit ut på datorn. Hittade en liknande stämpel på en annan blogg och tyckte texten vad så fin.

Det är första gången jag testat denna sortens vikning och jag gillar den verkligen! Det blir ett annat djup i kortet så den kommer jag helt klart använda mig av igen.

Nu blir det en liten stund i pysselvrån (och då framför allt lite städning, det ser ut som en orkan har dragit fram där) innan det är dags för bio. Vi ska se "Sex and the city 2" och jag hoppas att den är lika bra som den första!

Ha en riktigt skön lördagskväll så återkommer jag med mitt sista bloggparty-bidrag i morgon.

***Kram EmmJa***

1 kommentar:

Mahlin78 sa...

Åh vilket snyggt kort! Gillar verkligen texten, får nog sno den till nästa års mors dagskort :-) Åh vikningen måste jag nog testa själv, får bli morgondagens projekt. Kram