söndag 25 oktober 2009

Rosabandet-kort

Hemma igen efter en underbar scraphelg i Rottne med drygt 100 andra scrappare! Det är Landstoken.se som ordnar träff två gånger om året, en på hösten och en på våren, och det var andra gången för mig nu i helgen. Jättekul att träffa så många andra med samma intresse och se hur otroligt duktiga och kreativa många är, all inspiration man får är ju bara en bonus. Vill ge ett stort TACK till Helena och Micke för en jättebra, välordnad och trevlig träff!

Som sagt har det ju blivit lite pyssel i helgen, men idag tänkte jag visa ett kort jag gjorde förra helgen, efter "Rosa-bandet"- skissen som finns på hÄnglar-bloggen. Det är ett kort jag är väldigt nöjd med och såhär ser det ut:

Som bas blev det ett vitt cardstock och i övrigt papper från Maja Design. Texten är bokstavsstickers.

Rosabandet och kampen mot bröstcancer är en otroligt viktig sak!

hÄngeln är färglagd med promarkers och i öronen och på skorna har hon fått små duttar med pearlmaker.

Blommor med sticklers på.

Några halvpärlor i ena hörnet fick det också bli.

Nu blir det en liten bloggrunda sen är det dags att krypa ner i sängen. Ha en fortsatt skön söndagskväll och en härlig start på veckan!

Ta väl hand om dig och skriv gärna en rad innan du strosar vidare!

***Kram EmmJa***

4 kommentarer:

annicka sa...

Hej!
Så fint kort med fina små detaljer, att du är duktig har jag ju sett förut på din blogg!! Scrapparhelg låter ju inte så tokigt =) Och stort grattis till den nya tjänsten! Kram//Annicka

Jenny sa...

Tack för en trevlig helg! Även om vi inte hann prata jättemycket så var det väldigt kul att träffas igen!

Mycket fint kort som vanligt! =)

Ha en underbar vecka så syns vi om två veckor igen!
Kram

monica sa...

Mkt snyggt!!! Ser fram emot att få se vad du skapade under helgen =)

Ha det gott!
kram!

linda sa...

Precis ett sånt kort skulle jag vilja ge min mamma! Kan man köpa det??? Kramar