onsdag 22 april 2009

Grattiskort till 5-åringar

Då var det redan onsdag igen...tiden bara förvinner. Idag ser det ut att bli en helt underbar dag här i Växjö. Solen lyser för fullt och fåglarna kvittrar...kan det bli bättre? Felet är bara att man sitter inne hela dagarna när man borde passa på att vara ute, men man får ta chansen efter jobbet :).

Här kommer lite bilder på två beställningskort jag gjorde för ett tag sedan. De är till två tvillingkillar som fyller fem år. Jag gjorde de efter samma skiss men med olika färger och stämpelmotiv.

Som bas har jag använt ett blått blingpapper. Texten har jag stansat ut i min Cuttlebug med alfabetet "Hippie Chick" och lagt ett lager 3D-lack över allt ihop för att få lite mer effekt.


Stämplarna kommer från Panduro och är färglagda med promarkers. Fotbollskillen har fått ett lager med 3D-lack på sin fotboll.


Som bas på detta kortet har jag använt ett grönt blingpapper. Kanterna på stämplarna har jag chalkat i brunt. Innebandykillen har fått ett lager 3D-lack på sin klubba.

Pappret med ugglorna köpte jag hos Landstoken. Jag tyckte att det passade så bra till två femåriga killar. Jag fäste det på en brun fotomatta (heter det så även om man inte har ett foto? :)), och satte fast alltihop med 3D-kuddar.


I kväll ska jag ut med jobbet och fira av en kollega som har gått i pension...det ska bli jättemysigt. Eftersom det är en överraskning för henne så vågar jag inte tala om vad vi ska göra förrän i morgon (jag tror inte att hon är och läser här inne, men det är bättre att vara på säkra sidan).

Ha en fortsatt skön dag och ta väl hand om dig. Lämna gärna en kommentar innan du går vidare, det förgyller min dag :).


***Kram EmmJa***

Inga kommentarer: