måndag 6 april 2009

Påskkort

Oj vilken skön helg vi har haft! Började ju med att jag slutade tidigt i fredags, så jag åkte hem och satte mig i solen och läste en bok...helt underbart! I lördags var vi på stan och shoppade lite, skulle köpa lite vårblommor till balkongen tänkte jag, men på torget var det väldigt utplockat, så det blev ändrade planer. Vi åkte till Blomsterlandet i stället, och där hittade jag blommor, så nu är det vårigt och fint :). Vi var även och fikade på Öhrs Lantcafé...supermysigt ställe! Vi satt ute i solen och njöt i fulla drag :). I går var det slappdag med lite pyssel såklart...härligt det också :)

Nu när det påskveckan så tänkte jag lägga upp bilder på några påskkort som jag gjorde på beställning åt en kollega. Jag gjorde totalt fem stycken, men de blev väldigt lika, förutom Tildas kläder, så jag fotade bara ett av dem ;)
Tilda är färglagd med akvareller och fastsatt med 3D-kuddar. Bladen hon sitter på har jag stansat ut med en punch (vet inte vilket märke). Papprena har jag köpt hos Lanstoken.


På ägget har Tilda fått ett lager med 3D-lack för lite extra effekt.

Glad påsk-stämpeln kommer från Inkido och är stämplad på en tag som sedan är fastsatt med 3D-kuddar för ovanlighetens skull ;)
Påfyllning av inlägg med påsktema kommer under veckan ;)

Ha nu en fortsatt skön start på påskvecka och ta väl hand om dig!


***Kram EmmJa***

PS. Lämna gärna ett litet avtryck innan du går vidare.

Inga kommentarer: