måndag 30 november 2009

Uppdatering med presenter

Hallå där! Här var det länge sedan det hände något nu *skäms*, men det har verkligen varit fullt upp. Dagarna bara rusar i väg och helgerna går ännu fortare. I lördags hade jag en underbar pysseldag med en väldigt god vän...supermysigt, och i går var det adventsstädning, pyntning och lussebak som stod på listan. Tycker det är lika mysigt varje år när jag får sätta upp alla adventsljusstakar och stjärnor och njuta av att julen är på väg!

För övrigt var det sista dagen för mig på mitt gamla jobb i dag, och i morgon väntar nya utmaningar...ska bli såå skoj! Som tack för denna tiden gjorde jag små paket innehållande ljuslyktor, tändsticksaskar samt ett kort med en hälsning i till mina kollegor, så det är vad jag tänker bjuda på i dag.

Ett av korten fick gå i rosa/lila toner och ljuslyktor med små blommor på. Lyktorna har jag etsat med "Etch all" som är en etsningskräm för glas...superkul. Blommorna på lyktorna har jag stansat ut i självhäftande vinylplast med en vanlig punch och sedan satt på en vanlig glaslykta från IKEA. Tändsticksasken är av mellanstorlek.

Nästa kort blev grönt med svirls på lyktorna. Figurstämplarna på alla kort kommer från Magnolia och stolarna de sitter på kommer från hÄnglar. Alla är färglagda med promarkers.

Sista kortet blev blått med stjärnor på lyktorna. Presenterna blev uppskattade och som tack fick jag en härligt vintrig blombukett i vitt och grönt (och till min lycka med lite glitter på några av blommorna) samt att vi ska gå ut och äta middag i januari...jättemysigt!

Det var allt för i dag och jag lovar att det inte ska dröja lika länge tills nästa uppdaterning! Ha en fortsatt skön vecka, nu är det snart sängdags för mig, så jag är utvilad tills i morgon :)

Ta väl hand om dig och lämna gärna ett avtryck efter dig så jag vet att just du hälsar på hos mig :)

***Kram EmmJa***

PS. Du ser väl att jag julpyntat i bloggen ;) DS.

4 kommentarer:

Mahlin78 sa...

Superläckert alltihopa! :-) Kram kram

monica sa...

Så snyggt!!! Förstår att det blev uppskattat =)

kram!

linda sa...

Så fint det blev. Super roligt med lyktorna. Kramar

Jenny sa...

Ååå gud vad snygga ljuslyktorna blev! En fantastiskt bra idé! Det löste du ju jättebra, så mycket roligare att få ngt sånt här!

Å den där etchallen måste jag ju bara ha!!!! Verkligen supersnyggt!! Var det lätt att göra dem??

Ha en underbar helg! Kram