söndag 11 januari 2009

2008 års julkort

Tänkte visa de julkort som jag gjorde till julen 2008. jag har använt samma typ av papper, men i olika färger. Alla stämplar kommer från Magnoila och är målade med akvarellfärg.

Här har jag embossat texten och flickan har fått lite 3D-lack på hjärtat hon håller i. det andra hjärtat är i filt och köpt i en blomsteraffär.


Här har jag stämplat "god jul" och dekorerat texten med glitterlim. Julstjärnan har jag tagit från en ljusmanskett (Helena på Landstoken tipsade om det. Tack Helena!) och satt i hop med en brad som fick lite glitterlim den också.


Även här är texten embossad och flickan har fått lite glitterlim på brevet och på rosetterna i håret.


Embossad text.


Ännu en ljusmanskett och och glitterlim på texten "Merry Christmas"


Embossad text och band från Landstoken. Julkulan som flickan sitter på har fått ett lager med 3D-lack.



Embossad stämpel och 3D-lack på hjärtat. Bara älskar stämpeln, den är såå härlig! Det står "Med önskan om en riktigt god jul"




Embossad text, ljusmanskett och 3D-lack på Edvins slips.

I går ägnade jag och sambon nästan hela dagen åt att städa ut julen, känns skönt att få ut det och komma ett steg närmare våren :). Vi hann åka ut till EM för att kolla på en ny soffa också, det finns ju hur många som helst att välja på, men nu har vi nog kommit fram till vad vi vill ha, så nu är det bara beställa och vänta. 6-8 veckor ska det ta att få hem den :( jag vill ju ha den nu!!

Ha det bra!

***Kram EmmJa***

Inga kommentarer: