tisdag 13 januari 2009

Inbjudningskort

I söndags var mina föräldrar, min syster och min sambos mamma hemma på födelsedagsfika. I stället för att ringa och bjuda in dem, så gjorde jag några inbjudningskort och skickade med posten i stället (är man pysselgalen så är man :)). Vi hade det jättetrevligt och jag fick många fina presenter. Av pappa och Anne fick jag en deckare, Nattfåk, av Johan Theorin, där handlingen utspelar sig på Öland (extra spännade eftersom vi har en sommarstuga där)......ska bli spännande att börja läsa den! Av mamma, Stefan och min syster Anna fick jag en temugg, en silversked och en underbar duschkräm, härligt, och av min sambos mamma fick jag en parfym med tillhörande bodylotion. Tack så mycket allihop!!!

Här kommer några bilder på inbjudningskorten.

Idén på muffinsen fick jag från DT-Jenny på Scrapparazzis blogg. Jag har använt min underbara Cuttlebug till att få mönstret på formen, och mina promarkerpennor och glittelim för att rita strössel. Den är fastsatt med 3D-kuddar.

Baksidan på kortet.

Jag gjorde totalt tre kort, men det ena fick en annan form än de andra.

Baksidan på det avlånga kortet.

Texten har jag stansat ut med min Cuttlebug i alfabetet "Curls and swirls".


Blommorna köpte jag på scrappingmässan i Göteborg i september.

Tack för titten och lämna gärna ett avtryck innan du går :)

***Kram EmmJa***

Inga kommentarer: